بایگانی مطالب ماه: آذر ۱۳۹۶
پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۹ ۰۹:۴۳:۰۱
ABS

فرآیند چربی سوزی در کل بدن اتفاق می افتد. این به چه معناست؟ یعنی اگر کالری دریافتی روزانه شما از کالری مصرفی شما کمتر باشد فرآیند چربی سوزی تا حدی رخ می دهد. پس انجام حرکات زیاد بر روی یک عضله که چربی کمی آن را فرا گرفته، کاری بیهوده می باشد و حتی می تواند موجب ایجاد عارضه در آن عضله نیز شود.

بحث چربی شکمی هم به همین صورت است. خیلی از افراد را در باشگاه بدنسازی مشاهده می کنیم که بیشتر زمان تمرینات شان را به تمرینات شکمی می پردازند. در حالی که چنین کاری جز عواقب بد و ایجاد قوس کمر و عارضه هاپیرلوردوزیس (Hyperlordosis) چیزی برای شما نخواهد داشت پس این نکته را فراموش نکنید که زیاد تمرین دادن قسمتی از بدن باعث عدم بالانس کلی بدن خواهد شد.

(بیشتر…)

یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ۱۷:۵۵:۳۱

ورزش، تغذیه و استراحت

۱- ورزش

یک ورزشکار زمانی که در باشگاه کار ورزشی انجام میدهد هدفش ساختن جسمی متناسب وسالم، ذهنی هوشیار واگاه است.

۲- تغذیه

بعد از این که عضلات با تمرین تحریک می‌شوند برای رشد احتیاج به مواد پروتئینی دارند.

پروتئین ها به ۲ دسته “حیوانی و گیاهی” تقسیم می شوند.

۳- استراحت

استراحت شاید مهم ترین ضلع این مثلث باشد. چون در زمان استراحت است که عضلات رشد می‌کنند و اگر شما در طول شب، ۴ الی ۵ ساعت می‌خوابید و مابقی زمان خود را صرف کار کردن می‌کنید انتظار رشد عضلات را نداشته باشید.

شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۶:۱۲

بی شک ورزش كوهنوردی با تمامی لذت ها و زيبايی های آن هميشه طرفداران بیشماری داشته و خواهد داشت ولی رعايت نكردن برخی اصول اوليه در دراز مدت سبب تخريب مفصل زانو شده و باعث درد فراوان در مفصل زانو خواهد شد.

پيشگيری بهترين راه درمان هر درد می باشد.

(بیشتر…)

چهار شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ ۱۲:۵۴:۳۴

یکی از پوچ ترین دلایل انصراف والدین از آوردن فرزندانشان به کلاس های رزمی در طول سال تحصیلی یک بهانه ی واهی است :
به درسش لطمه وارد میشود!!!
درسهایش ضعیف تر شده است با وجود باشگاه!!!

(بیشتر…)

دوشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۶:۳۸:۰۲

ویتامین D یکی از ویتامین های لازم برای بدن و از ویتامین های محلول در چربی است٬ که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می کند. این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان ها کمک می کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می کند.
منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و منابع حیوانی مثل ماهی و شیر٬ نور آفتاب می باشد. کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می گردد.
(بیشتر…)

شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۷:۳۶:۰۵

شاید تصور بر این باشد که مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین فقط برای پر کردن ذخایر انرژی بدن است. هر چند که این مورد مهم است اما یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.

(بیشتر…)

۱۷:۳۰:۴۶

هر سال حدود ۴ درصد از ورزشکاران به دلیل یک آسیب ورزشی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. این موضوع بسیار طبیعی است، زیرا هر نوع فعالیت بدنی، حتی پیاده‌روی نیز اگر درست انجام نشود، در طولانی‌مدت به ماهیچه‌ها و مفاصل آسیب می‌رساند. از سوی دیگر احتمال بروز آسیب در ماهیچه‌ ها و تاندون‌ها و حتی در موارد نادر، شکستگی استخوان نیز در ورزشکاران بیش از مردم عادی است. پس، چه بهتر که هنگام ورزش، احتیاط‌های لازم را به عمل آورید تا احتمال بروز آسیب‌های جسمی‌ به حداقل برسد.

در ادامه شما را با رایج ترین آسیب های عضلانی در ورزش آشنا خواهیم کرد :

(بیشتر…)

جمعه ۱۳۹۶/۰۸/۱۲ ۰۸:۵۶:۱۰

اینکه ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فواید بسیاری دارد غیر قابل انکار است و همه مردم به نوبه خود بافواید مختلف و متنوع آن آشنایی دارند. علاقه به سلامتی، نشاط، طراوت و همچنین تخلیه انرژی در وجود همه انسانها یافت می شود و همین دلیل می تواند انگیزه ای برای انجام فعالیت ورزشی، تحرک و شرکت در برنامه های ورزشی باشد.

اما بعضا بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با قوانین ورزش کردن دچار آسیب دیدگی شده و از ورزش رو گردان میشوند.

در ادامه شما را با نکات و قوانینی که باید در حین و بعد از ورزش رعایت کرد تا بدن شما از آسیب دیدگی در امان بماند آشنا خواهیم کرد :

(بیشتر…)

پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۰۸:۴۹:۵۰

ورزشهای هوازی مانند دویدن، طناب زدن، دوچرخه و پیاده روی… می توانند باعث چربی سوزی شوند به شرطی آنکه نکات زیر را در نظر گرفته و مدت زمان ورزش را تنظیم نمایید.

مدت زمان اثر گذار ورزش های هوازی بر چربی سوزی حداقل نیم ساعت باید به طول انجامد، یادتان باشد حداقل! و دلیل آن هم به شرح زیر است :

(بیشتر…)