بایگانی مطالب ماه: دی ۱۳۹۶
سه شنبه ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ ۰۸:۳۹:۵۹

اضافه وزن و چاقی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. روش های مختلفی هم برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که البته همگی آنها اصولی و صحیح نیستند. همواره رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم، کلید رهایی از چاقی معرفی شده است اما توجه به برخی نکات ریز هم می تواند از منحرف شدن در این راه جلوگیری کند.

(بیشتر…)

یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۶ ۱۲:۱۲:۵۷

بدین وسیله اسامی تایید شدگان آزمون ارتقاء کمربند آذر ماه ۱۳۹۶ جودوکاران که توسط سن سی علی جوان رعنا برگزار شده است به شرح زیر اعلام میگردد:

(بیشتر…)

پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۳ ۱۲:۳۴:۴۷

فنون و تکنیک های جودو را می توان براساس نوع کاربرد و عضو اصلی (عضو بدن مانند دست , پا , کمر و …) مورد استفاده در آنها به چند دسته کلی تقسیم کرد که این دسته بندی ها نیز خود شامل دسته بندی های کوچکتری می باشند. در ادامه میتوان دسته بندی فنون جودو را مشاهده کرد.

  1. ناگه وازا (فنون پرتابی)
  2. گاتامه وازا (فنون خاک)
  3. آتمی وازا (فنون ضربه به نقاط حساس بدن) که ممنوع میباشد

(بیشتر…)

جمعه ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ۰۸:۱۴:۳۷

مهمترین علت درد قسمتهای مختلف بدن از جمله پاها بعد از ورزش این است که افراد قبل از ورزش بدنشان را گرم نمی کنند؛ یعنی نرمش های کششی لازم را انجام نمی دهند و یکباره ورزش کردن را شروع می کنند.

قبل از انجام هر ورزشی حدود ۶-۵ دقیقه بدنتان را گرم کنید تا به تدریج آماده ورزش شود. گرم کردن می تواند شامل کمی پیاده روی سبک و انجام حرکات کششی باشد.

(بیشتر…)

دوشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ۰۹:۵۱:۵۶

برای محاسبه وزن ایده آل چند فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود. اکثر مردم گمان می کنند که برای محاسبه وزن ایده آل خود ، فقط باید به قدشان توجه کنند اما حقیقت این است که برای محاسبه دقیق وزن ایده آل ، به غیر از قد ، جنسیت و اندازه استخوان بندی هم باید در نظر گرفته شود.

در ادامه قد و وزن ایده آل برای خانم ها و آقایان با یک استخوان بندی نرمال آورده شده است:

(بیشتر…)