درصد کمی از انسانها نود سال زندگی می کنند، ما بقی یک سال را نود بار تکرار می کنند.
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۶ ۱۲:۱۲:۵۷ 217

بدین وسیله اسامی تایید شدگان آزمون ارتقاء کمربند آذر ماه ۱۳۹۶ جودوکاران که توسط سن سی علی جوان رعنا برگزار شده است به شرح زیر اعلام میگردد:

(بیشتر…)

پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۳ ۱۲:۳۴:۴۷ 458

فنون و تکنیک های جودو را می توان براساس نوع کاربرد و عضو اصلی (عضو بدن مانند دست , پا , کمر و …) مورد استفاده در آنها به چند دسته کلی تقسیم کرد که این دسته بندی ها نیز خود شامل دسته بندی های کوچکتری می باشند. در ادامه میتوان دسته بندی فنون جودو را مشاهده کرد.

  1. ناگه وازا (فنون پرتابی)
  2. گاتامه وازا (فنون خاک)
  3. آتمی وازا (فنون ضربه به نقاط حساس بدن) که ممنوع میباشد

(بیشتر…)

جمعه ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ۰۸:۱۴:۳۷ 165

مهمترین علت درد قسمتهای مختلف بدن از جمله پاها بعد از ورزش این است که افراد قبل از ورزش بدنشان را گرم نمی کنند؛ یعنی نرمش های کششی لازم را انجام نمی دهند و یکباره ورزش کردن را شروع می کنند.

قبل از انجام هر ورزشی حدود ۶-۵ دقیقه بدنتان را گرم کنید تا به تدریج آماده ورزش شود. گرم کردن می تواند شامل کمی پیاده روی سبک و انجام حرکات کششی باشد.

(بیشتر…)

دوشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ۰۹:۵۱:۵۶ 235

برای محاسبه وزن ایده آل چند فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود. اکثر مردم گمان می کنند که برای محاسبه وزن ایده آل خود ، فقط باید به قدشان توجه کنند اما حقیقت این است که برای محاسبه دقیق وزن ایده آل ، به غیر از قد ، جنسیت و اندازه استخوان بندی هم باید در نظر گرفته شود.

در ادامه قد و وزن ایده آل برای خانم ها و آقایان با یک استخوان بندی نرمال آورده شده است:

(بیشتر…)

پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۹ ۰۹:۴۳:۰۱ 254
ABS

فرآیند چربی سوزی در کل بدن اتفاق می افتد. این به چه معناست؟ یعنی اگر کالری دریافتی روزانه شما از کالری مصرفی شما کمتر باشد فرآیند چربی سوزی تا حدی رخ می دهد. پس انجام حرکات زیاد بر روی یک عضله که چربی کمی آن را فرا گرفته، کاری بیهوده می باشد و حتی می تواند موجب ایجاد عارضه در آن عضله نیز شود.

بحث چربی شکمی هم به همین صورت است. خیلی از افراد را در باشگاه بدنسازی مشاهده می کنیم که بیشتر زمان تمرینات شان را به تمرینات شکمی می پردازند. در حالی که چنین کاری جز عواقب بد و ایجاد قوس کمر و عارضه هاپیرلوردوزیس (Hyperlordosis) چیزی برای شما نخواهد داشت پس این نکته را فراموش نکنید که زیاد تمرین دادن قسمتی از بدن باعث عدم بالانس کلی بدن خواهد شد.

(بیشتر…)

یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ۱۷:۵۵:۳۱ 134

ورزش، تغذیه و استراحت

۱- ورزش

یک ورزشکار زمانی که در باشگاه کار ورزشی انجام میدهد هدفش ساختن جسمی متناسب وسالم، ذهنی هوشیار واگاه است.

۲- تغذیه

بعد از این که عضلات با تمرین تحریک می‌شوند برای رشد احتیاج به مواد پروتئینی دارند.

پروتئین ها به ۲ دسته “حیوانی و گیاهی” تقسیم می شوند.

۳- استراحت

استراحت شاید مهم ترین ضلع این مثلث باشد. چون در زمان استراحت است که عضلات رشد می‌کنند و اگر شما در طول شب، ۴ الی ۵ ساعت می‌خوابید و مابقی زمان خود را صرف کار کردن می‌کنید انتظار رشد عضلات را نداشته باشید.

شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۶:۱۲ 149

بی شک ورزش كوهنوردی با تمامی لذت ها و زيبايی های آن هميشه طرفداران بیشماری داشته و خواهد داشت ولی رعايت نكردن برخی اصول اوليه در دراز مدت سبب تخريب مفصل زانو شده و باعث درد فراوان در مفصل زانو خواهد شد.

پيشگيری بهترين راه درمان هر درد می باشد.

(بیشتر…)

چهار شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ ۱۲:۵۴:۳۴ 118

یکی از پوچ ترین دلایل انصراف والدین از آوردن فرزندانشان به کلاس های رزمی در طول سال تحصیلی یک بهانه ی واهی است :
به درسش لطمه وارد میشود!!!
درسهایش ضعیف تر شده است با وجود باشگاه!!!

(بیشتر…)

دوشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۶:۳۸:۰۲ 110

ویتامین D یکی از ویتامین های لازم برای بدن و از ویتامین های محلول در چربی است٬ که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می کند. این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان ها کمک می کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می کند.
منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و منابع حیوانی مثل ماهی و شیر٬ نور آفتاب می باشد. کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می گردد.
(بیشتر…)

شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۷:۳۶:۰۵ 85

شاید تصور بر این باشد که مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین فقط برای پر کردن ذخایر انرژی بدن است. هر چند که این مورد مهم است اما یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.

(بیشتر…)